Publicatieserver Levende Talen Nederlands
Beproefde Lessen Nederlands

Publicaties Top 10
Couzijn, M., & Rijlaarsdam, G. (2023). Enthousiast reviseren; het effect op de schrijver van lezersfeedback. WODN: Utrecht

Deze lessen zijn getest door Michel Couzijn in zijn promotieonderzoek. Couzijn vond een groot effect: leerlingen die nadat zij een instructie hadden geschreven een lezer zo'n instructie zagen uitvoeren, aan de hand van een tekst van een leerling, reviseerden hun tekst grondig. Zo'n vorm van lezersfeedback --zie en hoor je lezer --is toegepast in allerlei sectoren van het onderwijs. Zie https://didactieknederlands.nl/zo-kan-het-ook/2019/04/leerlingen-met-plezier-leren-reviseren

Auteur(s) Michel Couzijn
Gert Rijlaarsdam
Publicatiedatum 2023-04-25
Niveau en doelgroep van basis onderwijs tot wetenschappelijk onderwijs
Sleuteltermen
lezersfeedback
observeren
reviseren
schrijven
Links (verwijzingen naar internet, filmclips, etc.)
- https://didactieknederlands.nl/zo-kan-het-ook/2019/04/leerlingen-met-plezier-leren-reviseren/
Documenten
Document 1
Titel van het werkstuk
Bestand lesplan natuurkundeproef.pdf
Datum 2023-04-25 21:14:02