Publicatieserver Levende Talen Nederlands
Beproefde Lessen Nederlands

Publicaties Top 10
Top 10
Populairste downloads sinds 2024-10-01
Titel van het werkstuk Downloads
Ten Peze, A., Janssen, T. & Rijlaarsdam, G. (2021). Het Schrijflab. Een lessenreeks creatief schrijven . 235
Vis, M. (2021). Genregericht, samenhangend lees- en schrijfonderwijs . 167
Alkema, E.G. (2022). Schrijven met kennis van zaken. Een didactiek voor de zaakvakken. Docentenuitgave van het proefschrift. Revius Lyceum Doorn. 128
Van Ockenburg, L., Van Weijen, D. & Rijlaarsdam, G. (2022). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven. 121
Rijlaarsdam, G. & Braaksma, M. (2023). Leren argumenteren door observeren: de smikkelcasus. Amsterdam. 97
Van de Wiel, I. (2015). De rol van peerfeedback in het schrijfproces. Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA 67
Steenbakkers, J., Oostenbrink, H., Wink, J., Drost, A., Luth, H., IJk, I. van, Wildenberg-Claessens, I. van der, Bruin, J. de, & Peters, S (2020). Schrijfstijl, een vernieuwende lessenserie voor schrijfstijl en formuleren voor klas 3 en 4 havo/vwo. 66
Verbeek, A. (2015). Van WTF? naar CHCK! Self-questioning als leesstrategie om het tekstbegrip op meso- en macroniveau te verbeteren. Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen, UvA. 57
Ruhaak, S.M. (2015), Maar het staat er toch? Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleiding, UvA 52
Janssen, T., & Van Weijen, D. (2017). Schrijfonderwijs programma Leren schrijven met peer response. In Effectief schrijfonderwijs op de basisschool. Een didactisch kader ten behoeve van landelijk peilingsonderzoek. Amsterdam/Den Haag: Universiteit van Amsterdam en NRO. 44


Populairste downloads sinds 2023-01-01
Titel van het werkstuk Downloads
Ten Peze, A., Janssen, T. & Rijlaarsdam, G. (2021). Het Schrijflab. Een lessenreeks creatief schrijven . 728
Vis, M. (2021). Genregericht, samenhangend lees- en schrijfonderwijs . 402
Van Ockenburg, L., Van Weijen, D. & Rijlaarsdam, G. (2022). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven. 393
Alkema, E.G. (2022). Schrijven met kennis van zaken. Een didactiek voor de zaakvakken. Docentenuitgave van het proefschrift. Revius Lyceum Doorn. 333
Steenbakkers, J., Oostenbrink, H., Wink, J., Drost, A., Luth, H., IJk, I. van, Wildenberg-Claessens, I. van der, Bruin, J. de, & Peters, S (2020). Schrijfstijl, een vernieuwende lessenserie voor schrijfstijl en formuleren voor klas 3 en 4 havo/vwo. 326
Rijlaarsdam, G. & Braaksma, M. (2023). Leren argumenteren door observeren: de smikkelcasus. Amsterdam. 254
Van de Wiel, I. (2015). De rol van peerfeedback in het schrijfproces. Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA 195
De Vos verkennen - Een ontwerpgericht onderzoek naar inzet en interesse van leerlingen in gymnasium klas 4 bij het onderdeel middeleeuwse letterkunde 153
Van Ockenburg, L., Van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. C. W. (2021). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven - schrijfprocessen . https://didactieknederlands.nl/ 151
Ruhaak, S.M. (2015), Maar het staat er toch? Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleiding, UvA 140