Publicatieserver Levende Talen Nederlands
Beproefde Lessen Nederlands

Publicaties Top 10
Top 10
Populairste downloads sinds 2024-06-01
Titel van het werkstuk Downloads
Van Ockenburg, L., Van Weijen, D. & Rijlaarsdam, G. (2022). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven. 1
Ten Peze, A., Janssen, T. & Rijlaarsdam, G. (2021). Het Schrijflab. Een lessenreeks creatief schrijven . 1
Gibcus, C. (2012). Het verminderen van taalfouten in 4havo door observerend leren. Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA 1
De Vos verkennen - Een ontwerpgericht onderzoek naar inzet en interesse van leerlingen in gymnasium klas 4 bij het onderdeel middeleeuwse letterkunde 1
Hoek, P. (2015). Romans interpreteren met 5VWO: op zoek naar thema's en motieven door middel van leerlingvragen. Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA 1
Vis, M. (2021). Genregericht, samenhangend lees- en schrijfonderwijs . 1
Steenbakkers, J., Oostenbrink, H., Wink, J., Drost, A., Luth, H., IJk, I. van, Wildenberg-Claessens, I. van der, Bruin, J. de, & Peters, S (2020). Schrijfstijl, een vernieuwende lessenserie voor schrijfstijl en formuleren voor klas 3 en 4 havo/vwo. 1
Rijlaarsdam, G. & Braaksma, M. (2023). Leren argumenteren door observeren: de smikkelcasus. Amsterdam. 1
Van Ockenburg, L., Van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. C. W. (2021). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven - schrijfprocessen . https://didactieknederlands.nl/ 1
Ruhaak, S.M. (2015), Maar het staat er toch? Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleiding, UvA 1


Populairste downloads sinds 2024-01-01
Titel van het werkstuk Downloads
Ten Peze, A., Janssen, T. & Rijlaarsdam, G. (2021). Het Schrijflab. Een lessenreeks creatief schrijven . 882
Vis, M. (2021). Genregericht, samenhangend lees- en schrijfonderwijs . 410
Steenbakkers, J., Oostenbrink, H., Wink, J., Drost, A., Luth, H., IJk, I. van, Wildenberg-Claessens, I. van der, Bruin, J. de, & Peters, S (2020). Schrijfstijl, een vernieuwende lessenserie voor schrijfstijl en formuleren voor klas 3 en 4 havo/vwo. 379
Feddema, M. (2017). Van plagiaat naar eigen originele teksten Amsterdam: Professionele Leergemeenschap Syntheseteksten, UvA/VU/HvA 362
Van Ockenburg, L., Van Weijen, D. & Rijlaarsdam, G. (2022). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven. 319
Van de Wiel, I. (2015). De rol van peerfeedback in het schrijfproces. Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA 281
Alkema, E.G. (2022). Schrijven met kennis van zaken. Een didactiek voor de zaakvakken. Docentenuitgave van het proefschrift. Revius Lyceum Doorn. 253
Van Ockenburg, L., Van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. C. W. (2021). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven - schrijfprocessen . https://didactieknederlands.nl/ 235
Vermeij, L. (2008). Het verbeteren van tekstbegrip door middel van sorteertaken. Amsterdam: Instituut voor de Lerarenopleiding UvA. 229
de Kruijf, A. (2012). Effecten van lessen over drogredenen . Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA 225