Publicatieserver Levende Talen Nederlands
Beproefde Lessen Nederlands

Publicaties Top 10
Top 10
Populairste downloads sinds 2024-11-01
Titel van het werkstuk Downloads
Ten Peze, A., Janssen, T. & Rijlaarsdam, G. (2021). Het Schrijflab. Een lessenreeks creatief schrijven . 289
Vis, M. (2021). Genregericht, samenhangend lees- en schrijfonderwijs . 176
Alkema, E.G. (2022). Schrijven met kennis van zaken. Een didactiek voor de zaakvakken. Docentenuitgave van het proefschrift. Revius Lyceum Doorn. 173
Rijlaarsdam, G. & Braaksma, M. (2023). Leren argumenteren door observeren: de smikkelcasus. Amsterdam. 128
Van Ockenburg, L., Van Weijen, D. & Rijlaarsdam, G. (2022). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven. 126
Van de Wiel, I. (2015). De rol van peerfeedback in het schrijfproces. Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA 88
Steenbakkers, J., Oostenbrink, H., Wink, J., Drost, A., Luth, H., IJk, I. van, Wildenberg-Claessens, I. van der, Bruin, J. de, & Peters, S (2020). Schrijfstijl, een vernieuwende lessenserie voor schrijfstijl en formuleren voor klas 3 en 4 havo/vwo. 84
Verbeek, A. (2015). Van WTF? naar CHCK! Self-questioning als leesstrategie om het tekstbegrip op meso- en macroniveau te verbeteren. Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen, UvA. 75
Ruhaak, S.M. (2015), Maar het staat er toch? Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleiding, UvA 68
De Smedt, F. (2015). Zinsconstructie; het combineren van zinnen. In: Vier effectieve schrijfdidactieken. De bovenbouw van het basisonderwijs. p. 29-36. Nederlandse Taalunie 65


Populairste downloads sinds 2023-01-01
Titel van het werkstuk Downloads
Ten Peze, A., Janssen, T. & Rijlaarsdam, G. (2021). Het Schrijflab. Een lessenreeks creatief schrijven . 865
Vis, M. (2021). Genregericht, samenhangend lees- en schrijfonderwijs . 481
Van Ockenburg, L., Van Weijen, D. & Rijlaarsdam, G. (2022). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven. 458
Alkema, E.G. (2022). Schrijven met kennis van zaken. Een didactiek voor de zaakvakken. Docentenuitgave van het proefschrift. Revius Lyceum Doorn. 426
Steenbakkers, J., Oostenbrink, H., Wink, J., Drost, A., Luth, H., IJk, I. van, Wildenberg-Claessens, I. van der, Bruin, J. de, & Peters, S (2020). Schrijfstijl, een vernieuwende lessenserie voor schrijfstijl en formuleren voor klas 3 en 4 havo/vwo. 379
Rijlaarsdam, G. & Braaksma, M. (2023). Leren argumenteren door observeren: de smikkelcasus. Amsterdam. 331
Van de Wiel, I. (2015). De rol van peerfeedback in het schrijfproces. Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA 241
De Vos verkennen - Een ontwerpgericht onderzoek naar inzet en interesse van leerlingen in gymnasium klas 4 bij het onderdeel middeleeuwse letterkunde 182
Ruhaak, S.M. (2015), Maar het staat er toch? Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleiding, UvA 174
Van Ockenburg, L., Van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. C. W. (2021). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven - schrijfprocessen . https://didactieknederlands.nl/ 171