|
Publicatieserver Levende Talen Nederlands |
|
|
Beproefde Lessen Nederlands
|
|
Top 10
|
Populairste downloads sinds 2024-03-01
De Smedt, F. (2021).
Schrijftandem. Een programma schrijfonderwijs voor groep 7 en 8.
|
1 |
Ruhaak, S.M. (2015),
Maar het staat er toch?
Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleiding, UvA
|
1 |
Ten Peze, A., Janssen, T. & Rijlaarsdam, G. (2021).
Het Schrijflab. Een lessenreeks creatief schrijven
.
|
1 |
Van Ockenburg, L., Van Weijen, D. & Rijlaarsdam, G. (2022). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven.
|
1 |
Van de Wiel, I. (2015).
De rol van peerfeedback in het schrijfproces.
Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA
|
1 |
Janssen, T., & Van Weijen, D. (2017).
Schrijfonderwijs programma Leren schrijven met peer response. In Effectief schrijfonderwijs op de basisschool. Een didactisch kader ten behoeve van landelijk peilingsonderzoek.
Amsterdam/Den Haag: Universiteit van Amsterdam en NRO.
|
1 |
Rijlaarsdam, G. (1987).
Schrijfboek.
Groningen: Wolters-Noordhoff
|
1 |
Wiener, R. (2016).
Presenteren moet je spelend leren.
Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleiding, UvA
|
1 |
Gibcus, C. (2012).
Het verminderen van taalfouten in 4havo door observerend leren.
Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA
|
1 |
Lang de, J. (2010)
Motiverend spellingonderwijs – geen contradictio in terminis
Amsterdam, Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA
|
1 |
|
Populairste downloads sinds 2024-01-01
Ten Peze, A., Janssen, T. & Rijlaarsdam, G. (2021).
Het Schrijflab. Een lessenreeks creatief schrijven
.
|
882 |
Vis, M. (2021).
Genregericht, samenhangend lees- en schrijfonderwijs
.
|
410 |
Steenbakkers, J., Oostenbrink, H., Wink, J., Drost, A., Luth, H., IJk, I. van, Wildenberg-Claessens, I. van der, Bruin, J. de, & Peters, S (2020).
Schrijfstijl, een vernieuwende lessenserie voor schrijfstijl en formuleren voor klas 3 en 4 havo/vwo.
|
379 |
Feddema, M. (2017). Van plagiaat naar eigen originele teksten
Amsterdam: Professionele Leergemeenschap Syntheseteksten, UvA/VU/HvA
|
362 |
Van Ockenburg, L., Van Weijen, D. & Rijlaarsdam, G. (2022). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven.
|
319 |
Van de Wiel, I. (2015).
De rol van peerfeedback in het schrijfproces.
Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA
|
281 |
Alkema, E.G. (2022). Schrijven met kennis van zaken. Een didactiek voor de zaakvakken. Docentenuitgave van het proefschrift. Revius Lyceum Doorn.
|
253 |
Van Ockenburg, L., Van Weijen, D., & Rijlaarsdam, G. C. W. (2021).
Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven - schrijfprocessen
. https://didactieknederlands.nl/
|
235 |
Vermeij, L. (2008).
Het verbeteren van tekstbegrip door middel van sorteertaken.
Amsterdam: Instituut voor de Lerarenopleiding UvA.
|
229 |
de Kruijf, A. (2012).
Effecten van lessen over drogredenen
. Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA
|
225 |
|
|
|
|
|
|