Publicatieserver Levende Talen Nederlands
Beproefde Lessen Nederlands

Publicaties Top 10
Top 10
Populairste downloads sinds 2025-04-01
Titel van het werkstuk Downloads
Ten Peze, A., Janssen, T. & Rijlaarsdam, G. (2021). Het Schrijflab. Een lessenreeks creatief schrijven . 154
Vis, M. (2021). Genregericht, samenhangend lees- en schrijfonderwijs . 118
Rijlaarsdam, G. & Braaksma, M. (2023). Leren argumenteren door observeren: de smikkelcasus. Amsterdam. 118
Alkema, E.G. (2022). Schrijven met kennis van zaken. Een didactiek voor de zaakvakken. Docentenuitgave van het proefschrift. Revius Lyceum Doorn. 112
Van Ockenburg, L., Van Weijen, D. & Rijlaarsdam, G. (2022). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven. 95
Steenbakkers, J., Oostenbrink, H., Wink, J., Drost, A., Luth, H., IJk, I. van, Wildenberg-Claessens, I. van der, Bruin, J. de, & Peters, S (2020). Schrijfstijl, een vernieuwende lessenserie voor schrijfstijl en formuleren voor klas 3 en 4 havo/vwo. 62
Beukering, M. (2025). Begeleid Diep Lezen; een lessenserie bij het diep lezen van literaire teksten in de bovenbouw van het vwo. WODN: Beproefde lessen Nederlands 50
Van de Wiel, I. (2015). De rol van peerfeedback in het schrijfproces. Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA 49
Van Middelkoop, K.L.O. (2013). Zijn er nog vragen? Hardop denkend vragen stellen en observerend leren als leesstrategie. Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA 46
De Vos verkennen - Een ontwerpgericht onderzoek naar inzet en interesse van leerlingen in gymnasium klas 4 bij het onderdeel middeleeuwse letterkunde 45


Populairste downloads sinds 2024-01-01
Titel van het werkstuk Downloads
Ten Peze, A., Janssen, T. & Rijlaarsdam, G. (2021). Het Schrijflab. Een lessenreeks creatief schrijven . 790
Vis, M. (2021). Genregericht, samenhangend lees- en schrijfonderwijs . 479
Alkema, E.G. (2022). Schrijven met kennis van zaken. Een didactiek voor de zaakvakken. Docentenuitgave van het proefschrift. Revius Lyceum Doorn. 475
Rijlaarsdam, G. & Braaksma, M. (2023). Leren argumenteren door observeren: de smikkelcasus. Amsterdam. 437
Van Ockenburg, L., Van Weijen, D. & Rijlaarsdam, G. (2022). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven. 424
Steenbakkers, J., Oostenbrink, H., Wink, J., Drost, A., Luth, H., IJk, I. van, Wildenberg-Claessens, I. van der, Bruin, J. de, & Peters, S (2020). Schrijfstijl, een vernieuwende lessenserie voor schrijfstijl en formuleren voor klas 3 en 4 havo/vwo. 287
Van de Wiel, I. (2015). De rol van peerfeedback in het schrijfproces. Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA 242
De Smedt, F. (2015). Zinsconstructie; het combineren van zinnen. In: Vier effectieve schrijfdidactieken. De bovenbouw van het basisonderwijs. p. 29-36. Nederlandse Taalunie 223
Ruhaak, S.M. (2015), Maar het staat er toch? Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleiding, UvA 185
De Vos verkennen - Een ontwerpgericht onderzoek naar inzet en interesse van leerlingen in gymnasium klas 4 bij het onderdeel middeleeuwse letterkunde 168