|
Publicatieserver Levende Talen Nederlands |
|
|
Beproefde Lessen Nederlands
|
|
Top 10
|
Populairste downloads sinds 2025-07-01
Ten Peze, A., Janssen, T. & Rijlaarsdam, G. (2021).
Het Schrijflab. Een lessenreeks creatief schrijven
.
|
225 |
Rijlaarsdam, G. & Braaksma, M. (2023).
Leren argumenteren door observeren: de smikkelcasus.
Amsterdam.
|
180 |
Vis, M. (2021).
Genregericht, samenhangend lees- en schrijfonderwijs
.
|
149 |
Alkema, E.G. (2022). Schrijven met kennis van zaken. Een didactiek voor de zaakvakken. Docentenuitgave van het proefschrift. Revius Lyceum Doorn.
|
136 |
Van Ockenburg, L., Van Weijen, D. & Rijlaarsdam, G. (2022). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven.
|
88 |
Beukering, M. (2025).
Begeleid Diep Lezen; een lessenserie bij het diep lezen van literaire teksten in de bovenbouw van het vwo.
WODN: Beproefde lessen Nederlands
|
71 |
Ruhaak, S.M. (2015),
Maar het staat er toch?
Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleiding, UvA
|
70 |
Van Middelkoop, K.L.O. (2013).
Zijn er nog vragen? Hardop denkend vragen stellen en observerend leren als leesstrategie.
Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA
|
68 |
Holdinga (2025).
Schrijvend leren bij geschiedenis
. WODN: Beproefde lessen Nederlands.
|
67 |
Van de Wiel, I. (2015).
De rol van peerfeedback in het schrijfproces.
Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA
|
65 |
|
Populairste downloads sinds 2024-01-01
Ten Peze, A., Janssen, T. & Rijlaarsdam, G. (2021).
Het Schrijflab. Een lessenreeks creatief schrijven
.
|
1151 |
Vis, M. (2021).
Genregericht, samenhangend lees- en schrijfonderwijs
.
|
701 |
Rijlaarsdam, G. & Braaksma, M. (2023).
Leren argumenteren door observeren: de smikkelcasus.
Amsterdam.
|
689 |
Alkema, E.G. (2022). Schrijven met kennis van zaken. Een didactiek voor de zaakvakken. Docentenuitgave van het proefschrift. Revius Lyceum Doorn.
|
685 |
Van Ockenburg, L., Van Weijen, D. & Rijlaarsdam, G. (2022). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven.
|
589 |
Steenbakkers, J., Oostenbrink, H., Wink, J., Drost, A., Luth, H., IJk, I. van, Wildenberg-Claessens, I. van der, Bruin, J. de, & Peters, S (2020).
Schrijfstijl, een vernieuwende lessenserie voor schrijfstijl en formuleren voor klas 3 en 4 havo/vwo.
|
399 |
Van de Wiel, I. (2015).
De rol van peerfeedback in het schrijfproces.
Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA
|
337 |
De Smedt, F. (2015). Zinsconstructie; het combineren van zinnen. In:
Vier effectieve schrijfdidactieken. De bovenbouw van het basisonderwijs.
p. 29-36. Nederlandse Taalunie
|
322 |
Ruhaak, S.M. (2015),
Maar het staat er toch?
Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleiding, UvA
|
289 |
Van Middelkoop, K.L.O. (2013).
Zijn er nog vragen? Hardop denkend vragen stellen en observerend leren als leesstrategie.
Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA
|
259 |
|
|
|
|
|
|