|  | 
| 
| Publicatieserver Levende Talen Nederlands |  |  |  
| 
| 
| Beproefde Lessen Nederlands 
 |  |  
| 
| Top 10 |  
| Populairste downloads sinds 2025-09-01 
| 
 
| Ten Peze, A., Janssen, T. & Rijlaarsdam, G. (2021). 
Het Schrijflab. Een lessenreeks creatief schrijven
. | 284 |  
| Alkema, E.G. (2022). Schrijven met kennis van zaken. Een didactiek voor de zaakvakken. Docentenuitgave van het proefschrift. Revius Lyceum Doorn. | 216 |  
| Rijlaarsdam, G. & Braaksma, M. (2023). 
Leren argumenteren door observeren: de smikkelcasus.
 Amsterdam. | 208 |  
| Vis, M. (2021). 
Genregericht, samenhangend lees- en schrijfonderwijs
. | 175 |  
| Van Ockenburg, L., Van Weijen, D. & Rijlaarsdam, G. (2022). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven. | 151 |  
| Beukering, M. (2025). 
Begeleid Diep Lezen; een lessenserie bij het diep lezen van literaire teksten in de bovenbouw van het vwo.
 WODN: Beproefde lessen Nederlands | 112 |  
| Steenbakkers, J., Oostenbrink, H., Wink, J., Drost, A., Luth, H., IJk, I. van, Wildenberg-Claessens, I. van der, Bruin, J. de, & Peters, S  (2020). 
Schrijfstijl, een vernieuwende lessenserie voor schrijfstijl en formuleren voor klas 3 en 4 havo/vwo. | 107 |  
| Van de Wiel, I. (2015). 
De rol van peerfeedback in het schrijfproces.
 Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA | 104 |  
| Holdinga (2025). 
Schrijvend leren bij geschiedenis
. WODN: Beproefde lessen Nederlands. | 91 |  
| Ruhaak, S.M. (2015), 
Maar het staat er toch?
 Amsterdam:  Interfacultaire Lerarenopleiding, UvA | 89 |  |  
 
 Populairste downloads sinds 2024-01-01 
| 
 
| Ten Peze, A., Janssen, T. & Rijlaarsdam, G. (2021). 
Het Schrijflab. Een lessenreeks creatief schrijven
. | 1412 |  
| Alkema, E.G. (2022). Schrijven met kennis van zaken. Een didactiek voor de zaakvakken. Docentenuitgave van het proefschrift. Revius Lyceum Doorn. | 900 |  
| Vis, M. (2021). 
Genregericht, samenhangend lees- en schrijfonderwijs
. | 862 |  
| Rijlaarsdam, G. & Braaksma, M. (2023). 
Leren argumenteren door observeren: de smikkelcasus.
 Amsterdam. | 859 |  
| Van Ockenburg, L., Van Weijen, D. & Rijlaarsdam, G. (2022). Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven. | 730 |  
| Steenbakkers, J., Oostenbrink, H., Wink, J., Drost, A., Luth, H., IJk, I. van, Wildenberg-Claessens, I. van der, Bruin, J. de, & Peters, S  (2020). 
Schrijfstijl, een vernieuwende lessenserie voor schrijfstijl en formuleren voor klas 3 en 4 havo/vwo. | 505 |  
| Van de Wiel, I. (2015). 
De rol van peerfeedback in het schrijfproces.
 Amsterdam: Interfacultaire Lerarenopleidingen UvA | 437 |  
| De Smedt, F. (2015). Zinsconstructie; het combineren van zinnen. In: 
Vier effectieve schrijfdidactieken. De bovenbouw van het basisonderwijs.
 p. 29-36. Nederlandse Taalunie | 386 |  
| Ruhaak, S.M. (2015), 
Maar het staat er toch?
 Amsterdam:  Interfacultaire Lerarenopleiding, UvA | 372 |  
| Beukering, M. (2025). 
Begeleid Diep Lezen; een lessenserie bij het diep lezen van literaire teksten in de bovenbouw van het vwo.
 WODN: Beproefde lessen Nederlands | 336 |  |  |  |  |  
|  |  |