A. Kraal (Ed.). Voor u gelezen 2020. Samenvattingen van actueel internationaal wetenschappelijk onderzoek. Rotterdam: Kenniscentrum Begrijpend Lezen (2020)
|
-
Voor u gelezen
-
Het belang van ondersteuning voor Tekstbegrip
Kees Broekhof
A. Kraal (Ed.). Voor u gelezen. Samenvattingen van actueel internationaal wetenschappelijk onderzoek. Rotterdam: Kenniscentrum Begrijpend Lezen,
11-14
-
Lupo, S.M., Tortorelli, L., Invernizzi, M., Ryoo, J.H. & Strong, J.Z. (2019). An Exploration of Text Difficulty and Knowledge Support on Adolescents’ Comprehension. Reading Research Quarterly, 54(4), 457-479. doi:10.1002/rrq.247
-
Modeling onder de loep, op zoek naar effectieve ingrediënten
Suzanne T. M. Bogaerds-Hazenberg & Jacqueline Evers-Vermeul
A. Kraal (Ed.). Voor u gelezen. Samenvattingen van actueel internationaal wetenschappelijk onderzoek. Rotterdam: Kenniscentrum Begrijpend Lezen,
15-24
-
Hoe goed zijn 12-16-jarigen in het beoordelen of webteksten geschikt zijn voor een schoolopdracht?
Paul de Maat
A. Kraal (Ed.). Voor u gelezen. Samenvattingen van actueel internationaal wetenschappelijk onderzoek. Rotterdam: Kenniscentrum Begrijpend Lezen,
25-32
-
Macedo-Rouet, M., Potocki, A., Scharrer, L., Ros, C., Stadtler, M., Salmerón, L., & Rouet, J.-F. (2019). How good Is this page? Benefits and limits of prompting on adolescents’ evaluation of web information quality. Reading Research Quarterly, 54(3), 299-321. doi:10.1002/rrq.241
-
Het bevorderen van schooltaal en begrijpend lezen bij tweetalige leerlingen
Liza van den Bosch
A. Kraal (Ed.). Voor u gelezen. Samenvattingen van actueel internationaal wetenschappelijk onderzoek. Rotterdam: Kenniscentrum Begrijpend Lezen,
33-37
-
Proctor, C.P., Silverman, R.D., Harring, J.R., Love Jones, R. & Hartranft, A.M. (2019). Teaching bilingual learners: Effects of a language-based reading intervention on academic language and reading comprehension in grades 4 and 5. Reading Research Quarterly, 55(1), 95-122. doi:10.1002/rrq.258
|