Publicatieserver Levende Talen Nederlands
Publicatiereeksen

Publicaties Top 10
Sturkenboom, C. (2020). Resultaatverbeteringstoets Bonifatiuscollege vwo.

A. Werkwoordspelling en stijl (20%); B (40%): Poëzieanalyse. 18 analysevragen bij een gedicht. Veelal herkennen van literair begrip of procedé. Twee gesloten interpretatievragen. C (40%): Schrijfvaardigheid. Betoogopdracht naar aanleiding van twee literaire werken waarin één van twee mogelijke thema’s moet worden verdedigd.

Onderscheidend. Het sterkste van deze toets is de essayopdracht waarbij leerlingen een betoog of beschouwing moeten schrijven over een gelezen roman in combinatie met een gedicht. Deze opdracht geeft in potentie inzicht in zowel schrijfvaardigheid van de leerling, als diens literaire interpretatievermogen als de opdracht opener geformuleerd wordt

Auteur(s) Cilia Sturkenboom
Publicatiedatum 2020-10-26
Niveau en doelgroep vwo 6
Sleuteltermen
poëzieanalyse
schrijfvaardigheid
spelling
stijl
Documenten
Document 1
Titel van het werkstuk
Bestand vragenlijst DEF -20200705T212753 Cilia Sturkenboom.docx
Datum 2020-07-07 12:57:04
Beschrijving vragenlijst Cilia Sturkenboom
Document 2
Titel van het werkstuk
Bestand Resultaatverbeteringstoets Nederlands 6v juni 2020.docx
Datum 2020-06-30 22:59:36
Document 3
Titel van het werkstuk
Bestand Antwoordmodel en normering RV.docx
Datum 2020-06-30 22:59:36
Document 4
Titel van het werkstuk
Bestand Beoordeling van het essay in RV-toets 6v.doc
Datum 2020-06-30 22:59:36
Document 5
Titel van het werkstuk
Bestand Stof voor de resultaatverbeteringstoets Nederlands 6v.docx
Datum 2020-06-30 22:59:36