Publicatieserver Levende Talen Nederlands
Publicatiereeksen

Publicaties Top 10
Rijlaarsdam, G. (2024). Formatief eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 7: Hoe zien docenten de samenhang in een leerplanvoorstel? Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Utrecht: Levende Talen Nederlands.

Het onderzoek peilde naar samenhang in de set eindtermen. Alle deelnemers vergeleken de inhoudelijke nabijheid van twee eindtermen met een derde eindterm. We legden de eindtermen van VMBO-GLTL voor. Het gaat immers bij de beoordeling van samenhang niet zozeer om een bepaalde sector, maar om de inhoudelijke nabijheid van eindtermen.

Auteur(s) Gert Rijlaarsdam
Publicatiedatum 2024-12-21
Sleuteltermen
eindtermen Nederlands
leerplan
samenhang
Documenten
Document 1
Titel van het werkstuk clusters van eindtermen volgends docenten
Bestand 08 clusters van eindtermen volgens docenten.pdf
Datum 2024-12-21 16:25:01
Document 2
Titel van het werkstuk 07 Samenhang
Bestand 07 Rapport Samenhang eindtermen voor Web.pdf
Datum 2024-12-21 17:31:44