|
Publicatieserver Levende Talen Nederlands |
|
|
Vindplaatsen
|
-
Beproefde Lessen Nederlands
38 publicaties Deze site bevat lessenseries op basis van een probleemanalyse, analyse van mogelijke oplossingen, en ontwerpregels. Steeds is getracht de werkzaamheid van de lessen vast te stellen via onderzoek. De lessen stammen uit dissertatieonderzoek en afstudeerwerkstukken van leraren in opleiding, eerstegraads. Het zijn gefundeerde lessenseries waarvan de werking is onderzocht.
Vakdidactici, lerarenopleiders en coördinatoren van professionele leergemeenschappen kunnen ontwerponderzoek indienen.
-
Examenbesprekingen LTN
17 publicaties Deze vindplaats bevat de verslagen van LTN examenbesprekingen vanaf 2016
-
Feedbackinstrumenten
0 publicaties Procesapp en procesvragenlijst: informatie voor docenten
-
Publicatiereeksen
75 publicaties Deze reeks bevat publicaties van projecten die de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands uitvoerde met docenten Nederlands en de reeks Voor u Gelezen van CED
-
Redactie Levende Handboek Didactiek Nederlands
0 publicaties Deze site is het redactielokaal voor het Levende Handboek Didactiek Nederlands. Auteurs dienen hier hun stukken in, meelezers worden uitgenodigd, auteurs krijgen feedback. Alle gepubliceerde bijdragen van het handboek vindt u op https://didactieknederlands.nl
-
Taal als basis
1 publicaties Onderwijsontwikkeling in de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Docenten en wetenschappers ontwikkelden en toetsten onderwijsleermateriaal en schoolleerplannen voor Begrijpend Lezen in het project Na PISA de lente.
Met subsidie van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en de Stichting Leerplanontwikkeling maken de dcoenten van vijfscholen in het voorjaar van 2023 nascholingsmodules.
Uitvoering: Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands van Levende Talen Nederlands
Projectleiding: Noortje Hemmen
|
|
|
|
|