Publicatieserver Levende Talen Nederlands
Publicatiereeksen

Publicaties Top 10
Van Schaik, D., Beemsterboer, N., & Olling, N. (2020). Resultaatverbeteringstoets College C vwo. z.p.

De toets omvat in een A-deel de domeinen lezen + argumentatieve vaardigheden (20%) en in een B-deel schrijven + argumentatieve vaardigheden + en literatuur (80%)

Onderscheidend: De schrijfopdracht (B) over lezen door jongeren / literatuuronderwijs / de betekenis van literatuur voor jongeren, voorbereid door zeer goed gekozen teksten over het nut van literatuuronderwijs, en gelezen werken van de literatuurlijst, met in de beoordeling nadruk op globale beoordeling op drie aspecten. Niet een al te voorgeschreven sjabloon van de te schrijven tekst, geen voor of tegen: leerlingen mogen het ook gedeeltelijk eens zijn met twee stellingen van de auteur van een brontekst.

Auteur(s) Danielle van Schaik
Natasja Beemsterboer
Davina Olling
Publicatiedatum 2020-10-26
Niveau en doelgroep vwo
Sleuteltermen
Argumentatie
Leesvaardigheid
Literatuur
Schrijfvaardigheid
Documenten
Document 1
Titel van het werkstuk
Bestand vragenlijst aanmelding prijsvraag College C.docx
Datum 2020-10-24 11:10:25
Beschrijving vragenlijst College C
Document 2
Titel van het werkstuk
Bestand College C resultaatverbeteringstoets V6 definitief-20200905T181722.docx
Datum 2020-10-24 11:11:32
Beschrijving Resultaatverbeteringstoets vwo
Document 3
Titel van het werkstuk
Bestand Correctiemodel resultaatverbeteringstoets Nederlands VWO.docx
Datum 2020-09-05 18:17:22
Beschrijving Correctiemodel resultaatverbeteringstoets onderdeel A
Document 4
Titel van het werkstuk
Bestand Beoordeling rv-toets schrijfopdracht.docx
Datum 2020-09-05 18:17:22
Beschrijving Correctiemodel resultaatverbeteringstoets onderdeel B
Document 5
Titel van het werkstuk
Bestand PTA College C NETL-vwo-cohort 2017-20200905T181722.pdf
Datum 2020-10-24 11:13:34
Beschrijving PTA Nederlands College C