Vindplaatsen
Registreer
Inloggen
Publicatieserver Levende Talen Nederlands
Beproefde Lessen Nederlands
Publicaties
Top 10
Publicaties
<<
38 resultaten, getoond worden 26-38 >>
Titel van het werkstuk
Auteur(s)
Publicatiedatum
Niveau en doelgroep
Onderwerp
Sleuteltermen
Schrijfstijl, een lessenserie voor schrijfstijl en formuleren voor klas 3 en 4 havo/vwo
Schrijfstijl: alle lessen
Schrijfstijl: handleiding bij de lessen
-
Jeroen Steenbakkers
-
Herma Oostenbrink, Joost Wink
-
Annemarie Drost, Hanneke Luth
-
Ingrid van der iJk, Irene van den Wildenberg-Claessens
-
Joukje de Bruin, Sandra Peters
2022-06-04
havo 3 en 4, vwo 3 en 4
Schrijfstijllessen
-
Bewuste taalvaardigheid
-
Effecten van schrijfstijl
-
Schrijfstijlonderwijs
-
Schrijfstijlstrategieën.
Schrijftandem. Een programma schrijfonderwijs voor groep 7 en 8.
3.5 Strategie-instructie Schrijftandem De Smedt.pdf
Dissertatie Fien de Smedt
-
Fien de Smedt
2021-10-19
Bovenbouw p.o.
Schrijfvaardigheid
-
Samenwerkend schrijven
-
Strategieonderwijs
Schrijven met kennis van zaken
Beoordelingsrubric met lege kolommen
Beoordelingsrubric synthesetekst
Filmpje Vragend samenvatten
Filmpje wat is een synthesetekst?
Handreiking voor docenten
Herordenen van argumenten
Hoe schrijf je een synthese tekst?
Leerlingwerkboekje De Synthese Challenge
PowerPoint De Synthese Challenge
Tekstbeoordelingsschaal voor syntheseteksten
-
Edith Alkema
-
Gert Rijlaarsdam
-
Daphne van Weijen
2022-10-15
mavo 4 t/m vwo 6
-
Synthesetekst leren schrijven, samenhangend verwerken van kerngedachten over kwesties die spelen, integreren van vakkennis in eigen tekst
Strategie-instructie volgens Beter Schrijven
3.3 Strategie-instructie Programma Beter Schrijven.pdf
-
Tanja Janssen
-
Daphne van Weijen
2021-10-19
Groep 6-7-8 basisonderwijs
Schrijfvaardigheid
-
Communicatieve effectiviteit
-
Differentiatie
-
Genre
-
Strategieonderwijs
Strategie-instructie volgens Tekster
Dissertatie Bouwer & Koster
Strategieinstructie volgens Tekster
-
Tanja Janssen
-
Daphne van Weijen
2021-10-19
Groep 7 en 8 basisonderwijs
Schrijfvaardigheid
-
Strategieonderwijs
Syntheseteksten schrijven via leren-door-observeren
Probleemanalyse, Ontwerpregels, Instrumenten, Resultaten, Discussie en alle lessen
-
Beukering, M.
2021-04-15
vwo 4
Syntheseteksten schrijven
-
bronnen
-
leren-door-observeren
-
schrijfvaardigheden
-
syntheseteksten schrijven
Teksten schrijven: leren van lezersfeedback
lesplan natuurkundeproef.pdf
-
Michel Couzijn
-
Gert Rijlaarsdam
2023-04-25
van basis onderwijs tot wetenschappelijk onderwijs
-
lezersfeedback
-
observeren
-
reviseren
-
schrijven
Van plagiaat naar eigen originele teksten
Lessen met theorieboekje en werkboekje
Probleemanalyse, Ontwerpregels, Instrumenten, Resultaten, Discussie
-
Marjolijn Feddema
2021-04-16
vwo 5
synthese schrijven
-
leesvaardigheid
-
leren door observatie en feedback
-
schrijven op basis van bronnen
-
synthese
-
visualiseren
Van WTF? naar CHCK! Self-questioning als leesstrategie om het tekstbegrip op meso- en macroniveau te verbeteren
Data
Probleemanalyse, Ontwerpregels, Instrumenten, Resultaten, Discussie en alle lessen
Toetscores
-
Verbeek, Albert
2021-03-12
vwo 5
self-questioning bij zakelijke teksten
-
leesvaardigheid
-
question-finding
-
self-questioning
-
tekstbegrip, mesoniveau, macroniveau
-
zakelijke teksten
Verbeteren van tekstbegrip door middel van sorteertaken
Probleemanalyse, Ontwerpregels, Instrumenten, Resultaten, Discussie en alle lessen
-
Vermeij, L.
2021-04-16
havo 3
Toetsing tekstbegrip
-
leesdidactiek
-
motivatie
-
sorteertaken
-
tekstbegrip
-
toetsing
Zijn er nog vragen? Hardop denkend vragen stellen en observerend leren als leesstrategie.
Oeds van Middelkoop 5672007 Ontwerponderzoek ILO-20130723T175107.pdf
Toetsmatrijs havo 2 - 2013 bij ontwerponderzoek Oeds van Middelkoop 5672007-20130723T175248.xlsx
-
Middelkoop, K.L.O. van
2023-12-22
Nederlands - leesvaardigheid
-
hardop denken
-
observerend leren
-
rolwisselend leren
-
RTTI
-
tekstbegrip op macro-niveau van de tekst
Zinsconstructie
Zinsconstructie; het combineren van zinnen
-
Fien de Smedt
2021-10-19
Bovenbouw p.o.
Schrijfvaardigheid
-
Zinsbouwonderwijs
“Maar juf, dat staat er toch?” Een ontwerponderzoek naar complete en gestructureerde antwoorden op uitlegvragen bij leesvaardigheidsteksten
Probleemanalyse, Ontwerpregels, Instrumenten, Resultaten, Discussie en alle lessen
-
Tessa de Swart
2021-03-08
brugklas
Formuleren
-
antwoorden schrijven
-
begrijpend lezen
-
collaboratief leren
-
formuleren
-
strategie-instructie
-
voorbeeldteksten
<<
38 resultaten, getoond worden 26-38 >>