Publicatieserver Levende Talen Nederlands
Beproefde Lessen Nederlands

Publicaties Top 10
Publicaties
<<    38 resultaten, getoond worden 26-38   >>

Titel van het werkstuk Auteur(s) Publicatiedatum Niveau en doelgroep Onderwerp Sleuteltermen
Schrijfstijl, een lessenserie voor schrijfstijl en formuleren voor klas 3 en 4 havo/vwo
- Jeroen Steenbakkers
- Herma Oostenbrink, Joost Wink
- Annemarie Drost, Hanneke Luth
- Ingrid van der iJk, Irene van den Wildenberg-Claessens
- Joukje de Bruin, Sandra Peters
2022-06-04 havo 3 en 4, vwo 3 en 4 Schrijfstijllessen
- Bewuste taalvaardigheid
- Effecten van schrijfstijl
- Schrijfstijlonderwijs
- Schrijfstijlstrategieën.
Schrijftandem. Een programma schrijfonderwijs voor groep 7 en 8.
- Fien de Smedt
2021-10-19 Bovenbouw p.o. Schrijfvaardigheid
- Samenwerkend schrijven
- Strategieonderwijs
Schrijven met kennis van zaken
- Edith Alkema
- Gert Rijlaarsdam
- Daphne van Weijen
2022-10-15 mavo 4 t/m vwo 6
- Synthesetekst leren schrijven, samenhangend verwerken van kerngedachten over kwesties die spelen, integreren van vakkennis in eigen tekst
Strategie-instructie volgens Beter Schrijven
- Tanja Janssen
- Daphne van Weijen
2021-10-19 Groep 6-7-8 basisonderwijs Schrijfvaardigheid
- Communicatieve effectiviteit
- Differentiatie
- Genre
- Strategieonderwijs
Strategie-instructie volgens Tekster
- Tanja Janssen
- Daphne van Weijen
2021-10-19 Groep 7 en 8 basisonderwijs Schrijfvaardigheid
- Strategieonderwijs
Syntheseteksten schrijven via leren-door-observeren
- Beukering, M.
2021-04-15 vwo 4 Syntheseteksten schrijven
- bronnen
- leren-door-observeren
- schrijfvaardigheden
- syntheseteksten schrijven
Teksten schrijven: leren van lezersfeedback
- Michel Couzijn
- Gert Rijlaarsdam
2023-04-25 van basis onderwijs tot wetenschappelijk onderwijs
- lezersfeedback
- observeren
- reviseren
- schrijven
Van plagiaat naar eigen originele teksten
- Marjolijn Feddema
2021-04-16 vwo 5 synthese schrijven
- leesvaardigheid
- leren door observatie en feedback
- schrijven op basis van bronnen
- synthese
- visualiseren
Van WTF? naar CHCK! Self-questioning als leesstrategie om het tekstbegrip op meso- en macroniveau te verbeteren
- Verbeek, Albert
2021-03-12 vwo 5 self-questioning bij zakelijke teksten
- leesvaardigheid
- question-finding
- self-questioning
- tekstbegrip, mesoniveau, macroniveau
- zakelijke teksten
Verbeteren van tekstbegrip door middel van sorteertaken
- Vermeij, L.
2021-04-16 havo 3 Toetsing tekstbegrip
- leesdidactiek
- motivatie
- sorteertaken
- tekstbegrip
- toetsing
Zijn er nog vragen? Hardop denkend vragen stellen en observerend leren als leesstrategie.
- Middelkoop, K.L.O. van
2023-12-22 Nederlands - leesvaardigheid
- hardop denken
- observerend leren
- rolwisselend leren
- RTTI
- tekstbegrip op macro-niveau van de tekst
Zinsconstructie
- Fien de Smedt
2021-10-19 Bovenbouw p.o. Schrijfvaardigheid
- Zinsbouwonderwijs
“Maar juf, dat staat er toch?” Een ontwerponderzoek naar complete en gestructureerde antwoorden op uitlegvragen bij leesvaardigheidsteksten
- Tessa de Swart
2021-03-08 brugklas Formuleren
- antwoorden schrijven
- begrijpend lezen
- collaboratief leren
- formuleren
- strategie-instructie
- voorbeeldteksten

<<    38 resultaten, getoond worden 26-38   >>