Schrijfonderwijsprogramma Taalonderwijs in Ontwikkeling (TiO)
|
|
2021-10-19 |
Bovenbouw p.o., voortgezet onderwijs
|
Schrijfvaardigheid
|
|
“Maar juf, dat staat er toch?” Een ontwerponderzoek naar complete en gestructureerde antwoorden op uitlegvragen bij leesvaardigheidsteksten
|
|
2021-03-08 |
brugklas
|
Formuleren
|
|
Effecten van lessen over drogredenen
|
|
2021-05-31 |
|
drogredenen
|
|
Argumenteren: de smikkelcasus
|
|
2023-02-18 |
vanaf groep 6 - master studenten professoniele communicatie
|
schrijven
|
|
De rol van peerfeedback in het schrijfproces
|
|
2021-05-06 |
|
Schrijfvaardigheid
|
|
Schrijfstijl, een lessenserie voor schrijfstijl en formuleren voor klas 3 en 4 havo/vwo
|
|
2022-06-04 |
havo 3 en 4, vwo 3 en 4
|
Schrijfstijllessen
|
|
Syntheseteksten schrijven via leren-door-observeren
|
|
2021-04-15 |
vwo 4
|
Syntheseteksten schrijven
|
|
Maar het staat er toch?!
|
|
2021-12-18 |
havo 4-5
|
Bronnenonderzoek bij gedocumenteerde teksten
|
|
Genregericht, samenhangend lees- en schrijfonderwijs
|
|
2022-03-15 |
havo 4
|
lessenserie
|
|
Strategie-instructie volgens Beter Schrijven
|
|
2021-10-19 |
Groep 6-7-8 basisonderwijs
|
Schrijfvaardigheid
|
|
Het Schrijflab - een lessenserie creatief schrijven
|
|
2021-11-17 |
mavo, havo, vwo, 3, 4
|
Lessenserie
|
|
Het verminderen van taalfouten in 4havo door observerend leren
|
|
2021-04-16 |
havo 4
|
schrijfvaardigheid
|
|
Romans interpreteren met 5VWO
|
|
2021-04-30 |
vwo 5
|
Literatuur
|
|
Schrijfonderwijsprogramma op basis van Peer Feedback in het voortgezet onderwijs
|
|
2021-10-19 |
havo en vwo 3
|
Schrijfvaardigheid
|
|
Presenteren moet je spelend leren
|
|
2021-04-16 |
brugklas
|
mondelinge vaardigheden presenteren
|
|
Onderwijs in schrijfstrategieën
|
|
2021-10-19 |
voortgezet onderwijs
|
Schrijfvaardigheid
|
|
Het combineren van zinnen
|
|
2021-10-19 |
havo en vwo 3
|
Schrijfvaardigheid
|
|
Begeleid Diep Lezen; een lessenserie bij het diep lezen van literaire teksten in de bovenbouw van het vwo
-
Beukering, M., Bus, A., Van Steensel, R., en Bel, J. 2024). Hebben leerlingen in de bovenbouw van het vwo begeleiding Nodig bij het lezen van literaire teksten? Naar een methode voor begeleid diep lezen. In Dera, J., & Van Steensel, R. (red.), Lezen in beweging. Ontwikkelingen in leesbevordering, lees- en literatuuronderwijs, digitaal lezen en toetsen. Stichting Lezen Reeks, deel 38. Eberon: Utrecht
-
Docentenhandleiding
|
|
2025-02-09 |
vwo0 5-6
|
Begeleid diep lezen van literaire teksten
|
|
Zijn er nog vragen? Hardop denkend vragen stellen en observerend leren als leesstrategie.
|
|
2023-12-22 |
|
Nederlands - leesvaardigheid
|
|
Onderzoekend leren
|
|
2021-10-19 |
havo en vwo 3
|
Schrijfvaardigheid
|
|
Verbeteren van tekstbegrip door middel van sorteertaken
|
|
2021-04-16 |
havo 3
|
Toetsing tekstbegrip
|
|
Modelling van literatuurverwerking
|
|
2021-12-18 |
|
ontwerpplan
|
|
Van plagiaat naar eigen originele teksten
|
|
2021-04-16 |
vwo 5
|
synthese schrijven
|
|
Van WTF? naar CHCK! Self-questioning als leesstrategie om het tekstbegrip op meso- en macroniveau te verbeteren
|
|
2021-03-12 |
vwo 5
|
self-questioning bij zakelijke teksten
|
|
De Vos verkennen
|
|
2023-05-27 |
|
historische letterkunde
|
|