Vindplaatsen
Registreer
Inloggen
Publicatieserver Levende Talen Nederlands
Beproefde Lessen Nederlands
Publicaties
Top 10
Publicaties
<<
40 resultaten, getoond worden 26-40 >>
Titel van het werkstuk
Auteur(s)
Publicatiedatum
Niveau en doelgroep
Onderwerp
Sleuteltermen
Van WTF? naar CHCK! Self-questioning als leesstrategie om het tekstbegrip op meso- en macroniveau te verbeteren
Data
Probleemanalyse, Ontwerpregels, Instrumenten, Resultaten, Discussie en alle lessen
Toetscores
-
Verbeek, Albert
2021-03-12
vwo 5
self-questioning bij zakelijke teksten
-
leesvaardigheid
-
question-finding
-
self-questioning
-
tekstbegrip, mesoniveau, macroniveau
-
zakelijke teksten
De Vos verkennen
Leerlingwerkboek
Ontwerponderzoek
-
Windgassen, A.
2023-05-27
historische letterkunde
-
letterkunde
-
Middeleeuwen
-
Reinaert de Vos
-
Van den Vos Reinaerde
Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven - schrijfprocessen; Startlessen
Docentenhandleiding Syntheseteksten leren schrijven: Les 1 tot en met 3
Syntheseteksten leren schrijven: Les 1 tot en met 3
-
Liselore van Ockenburg
-
Daphne van Weijen
-
Gert Rijlaarsdam
2021-10-04
havo/vwo, klas 3/4
Schrijfvaardigheid
-
Lezen en schrijven in samenhang
-
Schrijfproces
-
Schrijfvaardigheid
Lessenreeks syntheseteksten leren schrijven
Appendix
Appendix
Powerpointpresentaties
Syntheseteksten leren schrijven - Docentenhandleiding
Syntheseteksten leren schrijven - Leerlingwerkboek
-
Liselore van Ockenburg
-
Daphne van Weijen
-
Gert Rijlaarsdam
2022-12-02
havo/vwo, klas 3/4
-
Lezen en schrijven in samenhang
-
Schrijfproces
-
Strategie-instructie
Teksten schrijven: leren van lezersfeedback
lesplan natuurkundeproef.pdf
-
Michel Couzijn
-
Gert Rijlaarsdam
2023-04-25
van basis onderwijs tot wetenschappelijk onderwijs
-
lezersfeedback
-
observeren
-
reviseren
-
schrijven
Mondelinge taalvaardigheid, videoreflectie en zelfanalyse
Onwerponderzoek in vijf delen
-
van de Weerdhof, C.T.
2021-10-09
vwo 5
mondelinge taalvaardigheid
-
mondelinge taalvaardigheid
-
peerfeedback
-
videoreflectie
-
zelfanalyse
Motiverend spellingonderwijs – geen contradictio in terminis
Probleemanalyse, Ontwerpregels, Instrumenten, Resultaten, Discussie en alle lessen
-
Lang de, J.
2021-04-13
brugklas
Werkwoordsspelling
-
motivatie
-
spelling
-
werkwoordsspelling
Schrijfonderwijsprogramma Leren schrijven met peer response
Dissertatie WRITING WITH PEER RESPONSE USING GENRE KNOWLEDGE
Programmabeschrijving Peer response
-
Tanja Janssen
-
Daphne van Weijen
2021-10-19
Groep 8 basisonderwijs
Schrijfvaardigheid
-
Peer feedback
-
Tekstbespreken
Schrijfonderwijs gericht op productgerichte doelstellingen
Productgerichte doelendidactiek bij schrijfvaardigheid
-
Fien de Smedt
2021-10-19
Bovenbouw p.o.
Schrijfvaardigheid
-
Productgerichte doelen
Leren samenvatten
Samenvatten
-
Fien de Smedt
2021-10-19
Bovenbouw p.o.
Schrijfvaardigheid
-
Samenvatten
-
Strategiegerichte didactiek
Schrijftandem. Een programma schrijfonderwijs voor groep 7 en 8.
3.5 Strategie-instructie Schrijftandem De Smedt.pdf
Dissertatie Fien de Smedt
-
Fien de Smedt
2021-10-19
Bovenbouw p.o.
Schrijfvaardigheid
-
Samenwerkend schrijven
-
Strategieonderwijs
Strategie-instructie volgens Tekster
Dissertatie Bouwer & Koster
Strategieinstructie volgens Tekster
-
Tanja Janssen
-
Daphne van Weijen
2021-10-19
Groep 7 en 8 basisonderwijs
Schrijfvaardigheid
-
Strategieonderwijs
Expliciete instructie van schrijfstrategieën (Bovenbouw basisonderwijs)
Expliciete instructie van schrijfstrategieën (Bovenbouw basisonderwijs)
-
Fien de Smedt
2021-10-19
Groep 7 en 8 basisonderwijs
Schrijfvaardigheid
-
Strategieonderwijs
Modelteksten bestuderen
Leren via Tekstmodellen
-
Martine Braaksma
-
Tanja Janssen
2021-10-19
havo-vwo 4
Schrijfvaardigheid
-
Tekstmodellen
Zinsconstructie
Zinsconstructie; het combineren van zinnen
-
Fien de Smedt
2021-10-19
Bovenbouw p.o.
Schrijfvaardigheid
-
Zinsbouwonderwijs
<<
40 resultaten, getoond worden 26-40 >>