Telefoongesprek leren voeren
|
|
2021-11-21 |
VMBO 3-4
|
Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
|
|
Onderzoek leren doen naar gespreksvaardigheid
|
|
2021-11-21 |
VWO 4-5-6
|
Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
|
|
Communicatie rond een evenement
|
|
2021-11-21 |
VMBO 3-4
|
Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
|
|
Taal in context, juridisch taalgebruik en juridische beroepen
|
|
2021-11-21 |
Havo 4 en 5
|
Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
|
|
Taal in de rechtszaal
|
|
2021-11-21 |
VWO 4-5-6
|
Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
|
|
Instructies leren schrijven
|
|
2021-11-21 |
VMBO 3-4
|
Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
|
|
Taal in voorlichting en reclame
|
|
2021-11-21 |
Havo 4 en 5
|
Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
|
|
Documenten inrichting Praktisch Examen
|
|
2021-03-04 |
|
Schrijfexamens Nederlands in het schoolexamen
|
|
Kwesties of bevindingen RV toetsen Nederlands 2020
|
|
2020-10-30 |
|
|
|
Nominaties beste Rv-toets Nederlands 2020
|
|
2020-10-30 |
|
|
|
Effecten van verschillende manieren om een leestaak te introduceren op intrinsieke motivatie en tekstbegrip
|
|
2024-12-21 |
basisonderwijs, groep 7, 10-jarigen
|
Begrijpend lezen
|
|
Het belang van technisch lezen en de bijdrage van digitaal en traditioneel lezen aan de leesvaardigheid van jongeren
-
Duncan, L.G., McGeown, S.P., Griffiths, Y.M., Stothard, S.E., & Dobai, A. (2016). Adolescent reading skill and engagement with digital and traditional literacies as predictors of reading comprehension. British Journal of Psychology, 107, 209-238.
|
|
2024-12-21 |
basisonderwijs, voortgezet onderwijs, 11- tot 16-jarigen
|
Begrijpend lezen
|
|
Het belang van ondersteuning voor Tekstbegrip
-
Lupo, S.M., Tortorelli, L., Invernizzi, M., Ryoo, J.H. & Strong, J.Z. (2019). An Exploration of Text Difficulty and Knowledge Support on Adolescents’ Comprehension. Reading Research Quarterly, 54(4), 457-479. doi:10.1002/rrq.247
|
|
2021-12-23 |
high school, 14-15-jarigen
|
Begrijpend lezen
|
|
Sprachtheorie: Die Darstellungsfunktion der Sprache
|
|
2023-11-29 |
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Maerlant havo
|
|
2020-10-26 |
havo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets College G havo
|
|
2020-10-26 |
Havo 5
|
toets
|
|
Resultaatverbeteringstoets College C vwo
|
|
2020-10-26 |
vwo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets KSG De Breul vwo
|
|
2020-10-26 |
vwo
|
|
|
Resultaatsverbeteringstoets Greijdanus College havo
|
|
2020-10-26 |
Havo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Maris College vwo
|
|
2020-10-26 |
6 vwo
|
|
|
Het verwerken van verhalende en informatieve teksten door sterke en zwakke begrijpend lezers
|
|
2024-12-21 |
basisonderwijs groep 4
|
Begrijpend lezen
|
|
Formatief eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 5: Belang, Leerplanruimte en Scholingsbehoefte voor havo.
|
|
2024-12-21 |
|
|
|
Formatief eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 3: Belang, Leerplanruimte en Scholingsbehoefte voor vmbo, kaderberoepsgerichte leerweg
|
|
2024-12-21 |
|
|
|
Formatief eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 1: Verantwoording.
|
|
2024-12-21 |
|
|
|
Formatief eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 2: Belang, Leerplanruimte en Scholingsbehoefte voor vmbo, basisberoepsgerichte leerweg
|
|
2024-12-21 |
|
|
|