Publicatieserver Levende Talen Nederlands
Publicatiereeksen

Publicaties Top 10
Publicaties
<<   98 resultaten, getoond worden 1-25    >>

Titel van het werkstuk Auteur(s) Publicatiedatum Niveau en doelgroep Type Sleuteltermen
Telefoongesprek leren voeren
- Anneke Memelink-de Roij
2021-11-21 VMBO 3-4 Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
Onderzoek leren doen naar gespreksvaardigheid
- Ervin Mantingh
- Twan Robben
2021-11-21 VWO 4-5-6 Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
Communicatie rond een evenement
- Ilse de Vaan
2021-11-21 VMBO 3-4 Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
Taal in context, juridisch taalgebruik en juridische beroepen
- Lara Meijer
2021-11-21 Havo 4 en 5 Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
Taal in de rechtszaal
- Laura Borghols
2021-11-21 VWO 4-5-6 Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
Instructies leren schrijven
- Mara Rooijmans
2021-11-21 VMBO 3-4 Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
Taal in voorlichting en reclame
- Maurice Dumont
2021-11-21 Havo 4 en 5 Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
Documenten inrichting Praktisch Examen
- College voor Toetsing en Examens
2021-03-04 Schrijfexamens Nederlands in het schoolexamen
Kwesties of bevindingen RV toetsen Nederlands 2020
- Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands
2020-10-30
Nominaties beste Rv-toets Nederlands 2020
- Karin Echten
- Sarah Mulders
- Huub van den Bergh
2020-10-30
Effecten van verschillende manieren om een leestaak te introduceren op intrinsieke motivatie en tekstbegrip
- Kees Broekhof
2024-12-21 basisonderwijs, groep 7, 10-jarigen Begrijpend lezen
- activeren van voorkennis
- doe-activiteit
- intrinsieke leesmotivatie
- tekstbegrip
- voorkennis
Het belang van technisch lezen en de bijdrage van digitaal en traditioneel lezen aan de leesvaardigheid van jongeren
- Kees Broekhof
2024-12-21 basisonderwijs, voortgezet onderwijs, 11- tot 16-jarigen Begrijpend lezen
- adolescenten
- digitale geletterheidheid
- leesbegrip
- leesgedrag
- technisch lezen
- traditioneel lezen
Het belang van ondersteuning voor Tekstbegrip
- Kees Broekhof
2021-12-23 high school, 14-15-jarigen Begrijpend lezen
- anderstaligen
- leesinterventie
- makkelijke versus moeilijke teksten
- rol docent
- twee typen ondersteuning
Sprachtheorie: Die Darstellungsfunktion der Sprache
- Karl Buhler
2023-11-29
- appelerende functie
- communicatiemodel
- expressieve functie
- referentiele functie
Resultaatverbeteringstoets Maerlant havo
- Debby Bouman
- Lotte van Holt
2020-10-26 havo
- Argumentatie
- Creatief schrijven
- Leesvaardigheid
- Schrijfvaardigheid
Resultaatverbeteringstoets College G havo
- Marjan Kroes
- Geesje Nijland
2020-10-26 Havo 5 toets
- argumentatie
- lees- en schrijfvaardigheid
- reflectie op lezen
Resultaatverbeteringstoets College C vwo
- Danielle van Schaik
- Natasja Beemsterboer
- Davina Olling
2020-10-26 vwo
- Argumentatie
- Leesvaardigheid
- Literatuur
- Schrijfvaardigheid
Resultaatverbeteringstoets KSG De Breul vwo
- Ineke Hurkmans
2020-10-26 vwo
- argumentatie
- literatuur
- poezie
- schrijven
- themalezen
Resultaatsverbeteringstoets Greijdanus College havo
- Hanneke Luth
- Mildred Wijma
- Margreeth Krommendijk
2020-10-26 Havo
- Argumentatie
- Literatuur
- Schrijfvaardigheid
- Spreekvaardigheid
Resultaatverbeteringstoets Maris College vwo
- Auke Abma
2020-10-26 6 vwo
- Argumentatietheorie
- Framing
- Koloniale literatuur
- Poëzie
- Schrijfvaardigheid
Het verwerken van verhalende en informatieve teksten door sterke en zwakke begrijpend lezers
- Kees Broekhof
2024-12-21 basisonderwijs groep 4 Begrijpend lezen
- beginnende lezers
- hardop denken
- informatieve teksten
- parafraseerders en uitweiders
- strategiegebruik
- verhalende teksten
Formatief eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 5: Belang, Leerplanruimte en Scholingsbehoefte voor havo.
- Gert Rijlaarsdam
2024-12-21
- belang
- eindtermen Nederlands
- havo
- leerplan
- leerplanruimte
- scholingsbehoefte
Formatief eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 3: Belang, Leerplanruimte en Scholingsbehoefte voor vmbo, kaderberoepsgerichte leerweg
- Gert Rijlaarsdam
2024-12-21
- belang
- eindtermen Nederlands
- kaderberoepsgerichte leerweg
- leerplan
- leerplanruimte
- scholingsbehoefte
Formatief eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 1: Verantwoording.
- Gert Rijlaarsdam
2024-12-21
- belang
- eindtermen Nederlands
- leerplan
- leerplanruimte
- peiling
- samenhang
Formatief eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 2: Belang, Leerplanruimte en Scholingsbehoefte voor vmbo, basisberoepsgerichte leerweg
- Gert Rijlaarsdam
2024-12-21
- belang
- eindtermen Nederlands
- leerplan
- leerplanruimte
- scholingsbehoefte
- vmbo basisberoespsgericht leerweg

<<   98 resultaten, getoond worden 1-25    >>