Formatief eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 2: Belang, Leerplanruimte en Scholingsbehoefte voor vmbo, basisberoepsgerichte leerweg
|
|
2024-12-21 |
|
|
|
Formatief Eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 4: Belang, Leerplanruimte en Scholingsbehoefte voor vmbo, gemengde en theoretische leerweg.
|
|
2024-12-21 |
|
|
|
Formatief eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 6: Belang, Leerplanruimte en Scholingsbehoefte voor vwo.
|
|
2024-12-21 |
|
|
|
Meer beoordelaars per geschreven tekst
|
|
2021-02-08 |
Docenten Nederlands
|
Schrijfexamens Nederlands in het schoolexamen
|
|
Op naar een beter schoolexamen schrijfvaardigheid
|
|
2020-12-02 |
Docenten Nederlands
|
Schrijfexamens Nederlands in het schoolexamen
|
|
Op naar een beter schoolexamen schrijfvaardigheid
|
|
2021-03-05 |
Vo bovenbouw
|
Schrijfexamens Nederlands in het schoolexamen
|
|
Hoe goed zijn 12-16-jarigen in het beoordelen of webteksten geschikt zijn voor een schoolopdracht?
-
Macedo-Rouet, M., Potocki, A., Scharrer, L., Ros, C., Stadtler, M., Salmerón, L., & Rouet, J.-F. (2019). How good Is this page? Benefits and limits of prompting on adolescents’ evaluation of web information quality. Reading Research Quarterly, 54(3), 299-321. doi:10.1002/rrq.241
|
|
2021-12-23 |
bovenbouw basisonderwijs, voortgezet onderwijs, adolescenten
|
Begrijpend lezen
|
|
Wie schrijft die blijft... Afstemmen. Methode voor een betere beoordelaarsafstemming in één lesuur
|
|
2022-05-29 |
Docenten Nederlands
|
Schrijfexamens Nederlands in het schoolexamen
|
|
Resultaatverbeteringstoets Farelcollege Ridderkerk havo
|
|
2020-10-26 |
havo 5
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets College I vwo
|
|
2020-10-26 |
Vwo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Murmellius Gymnasium
|
|
2020-10-26 |
gymnasium
|
|
|
Inzicht in woordopbouw: handig voor beter tekstbegrip?
|
|
2024-12-21 |
basisonderwijs, groep 5 en groep 7
|
Begrijpend lezen
|
|
Resultaatsverbeteringstoets Kandinskycollege Nijmegen vwo
|
|
2020-10-26 |
VWO
|
|
|
Strategieën voor het schrijven van een betoog op basis van online bronnen
|
|
2024-12-21 |
voortgezet onderwijs, goed presterende 17- en 18-jarigen
|
Schrijfonderwijs
|
|
Zo Kan het Ook: Parkwachters - de stellingachtbaan
|
|
2025-04-10 |
havo 3
|
|
|
Zo kan het ook, Schrijven op basis van romanfragmenten
|
|
2025-05-10 |
vmbo-gt, 4
|
|
|
Zo Kan het Ook: Theaterteksten & theater bespreken.
|
|
2025-04-29 |
klas 1/2 vmbo-havo-vwo
|
|
|
Literatuur leren lezen in dialoog. Lessen geïnspireerd op het werk van Tanja Janssen
-
Anouk ten Peze & Anne Toorenaar, Les bij een gedicht van Ingmar heytze; Winter, en Maarten Biesheuvel; Brommer op zee (film en verhaal)
-
Biografische schets in dialoog; Tanja janssen ten voeten uit
-
Carla van Boxtel & Jannet van Drie, Les bij Astrid Sy: Noem geen namen (twee fragmenten)
-
Chelsea O'Brien, Les bij Catullus 85
-
Daphne van Weijen, Chelsea O'Brien & Gert Rijlaarsdam: Bibliografie Tanja Janssen
-
Edith Alkema, Les bij Rob Buiter: Huidskleur
-
Frank Hakemulder, Les bij Katherine Mansfield: Something childish but very natural
-
Frank van Dixhoorn
-
Gert Rijlaarsdam, Les bij Mensje van Keulen: De Spiegel
-
Helen Lehndorf & Irene Pieper, Lesson for Sasa Stanisic: Die Fabrik
-
Helge Bonset, Les bij Helge Bonset: Nijlpaard op Loosdrecht?
-
Joop van der Kuil, Les bij A.H.J. Dautzenberg: Op excursie
-
Lieke Holdinga, Les bij Hanna Bervoets: De doos
-
Liselore van Ockenburg, Les bij pratenoverromanfragmenten.nl
-
Literatuur leren lezen in dialoog (hele boek)
-
Marloes Schrijvers & Gert Rijlaarsdam, Theoretische Verantwoording
-
Marloes Schrijvers, Thematisch-dialogisch literatuuronderwijs in stappen
-
Marrit van de Guchte, Les bij Wolfgang Borchert, Draussen vor der Tuer
-
Martijn Koek, Les bij Anton Tsjechov: Een grap
-
Martine Braaksma, Les bij Maarten Biesheuvel: Brommer op zee
-
Paul de Maat, Les bij Jonne Kramer: Dop
-
Phuong Nam T. Nguyen, Lesson for Ho Anh Thai: The Vegetarian Street Dogs
-
Suzanne Adema & Suzanne Luger, Les bij Cicero: Verhaal van Damocles
-
Voorwoord
|
|
2022-04-14 |
Bovenbouw p.o. tot bovenbouw v.o.
|
Literatuuronderwijs
|
|
Zo Kan het Ook. Toneeldialogen met (deels) weinig woorden. Toneeldialogen lezen en schrijven om inzicht in het effect van taalgebruik te krijgen.
|
|
2025-04-29 |
klas 1/2 vmbo-havo-vwo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Maerlant vwo
|
|
2020-10-26 |
vwo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Werkplaats Kindergemeenschap mavo
|
|
2020-10-26 |
mavo 4
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Amadeus Lyceum Vleuten havo
|
|
2020-10-26 |
havo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Revius Doorn havo
|
|
2020-10-26 |
havo
|
|
|
Literatuur leren lezen in dialoog: lezersvragen als hulpmiddel bij het leren interpreteren van korte verhalen
|
|
2022-04-15 |
alle onderwijsniveaus
|
|
|
Tijd om je papieren boeken weg te gooien? Een meta-analyse over de effecten van leesmedium op begrijpend lezen
|
|
2024-12-21 |
basisonderwijs, voortgezet onderwijs, beroepsonderwijs, hoger onderwijs
|
Begrijpend lezen
|
|