Resultaatverbeteringstoets Leeuwarder Lyceum havo
|
|
2020-10-26 |
havo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Mendelcollege
|
|
2020-10-26 |
VWO
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets KSG De Breul vwo
|
|
2020-10-26 |
vwo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Stedelijk Gymnasium Breda
|
|
2020-10-26 |
6 gymnasium
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Lyceum A vwo
|
|
2020-10-26 |
vwo
|
|
|
Het nut van gecombineerd lees- en schrijfonderwijs
-
Graham, S., Liu, X., Aitken, A., Bartlett, B., Harris, K. R., & Holzapfel, J. (2018). Effectiveness of literacy programs balancing reading and writing instruction: A meta-analysis. Reading Research Quarterly, 53(3), 279-304
|
|
2021-12-23 |
basisonderwijs, voortgezet onderwijs
|
Begrijpend lezen
|
|
Leren een ontwerp overzichtelijk en aantrekkelijk te presenteren: chunking
|
|
2021-11-21 |
Havo 4 en 5
|
Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
|
|
Resultaatverbeteringstoets College E
|
|
2020-10-26 |
havo 5
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Revius Doorn havo
|
|
2020-10-26 |
havo
|
|
|
Een schrijfexamen dat deugt. Naar een vernieuwd schrijfexamen voor 5 havo.
|
|
2021-02-08 |
Docenten Nederlands
|
Schrijfexamens Nederlands in het schoolexamen
|
|
Nominaties beste Rv-toets Nederlands 2020
|
|
2020-10-30 |
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Lyceum F vwo
|
|
2020-10-26 |
6 vwo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Pius X College locatie Aalderinkshoek vwo
|
|
2020-10-26 |
vwo
|
|
|
Sprachtheorie: Die Darstellungsfunktion der Sprache
|
|
2023-11-29 |
|
|
|
Het belang van ondersteuning voor Tekstbegrip
-
Lupo, S.M., Tortorelli, L., Invernizzi, M., Ryoo, J.H. & Strong, J.Z. (2019). An Exploration of Text Difficulty and Knowledge Support on Adolescents’ Comprehension. Reading Research Quarterly, 54(4), 457-479. doi:10.1002/rrq.247
|
|
2021-12-23 |
high school, 14-15-jarigen
|
Begrijpend lezen
|
|
Meertaligheid in de klas
|
|
2021-11-21 |
Havo 4 en 5
|
Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
|
|
Taal in context, juridisch taalgebruik en juridische beroepen
|
|
2021-11-21 |
Havo 4 en 5
|
Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
|
|
Taal in de rechtszaal
|
|
2021-11-21 |
VWO 4-5-6
|
Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
|
|
Resultaatverbeteringstoets Candea College vwo
|
|
2020-10-26 |
Vwo 6
|
|
|
Wie schrijft die blijft... Afstemmen. Methode voor een betere beoordelaarsafstemming in één lesuur
|
|
2022-05-29 |
Docenten Nederlands
|
Schrijfexamens Nederlands in het schoolexamen
|
|
Het bevorderen van schooltaal en begrijpend lezen bij tweetalige leerlingen
-
Proctor, C.P., Silverman, R.D., Harring, J.R., Love Jones, R. & Hartranft, A.M. (2019). Teaching bilingual learners: Effects of a language-based reading intervention on academic language and reading comprehension in grades 4 and 5. Reading Research Quarterly, 55(1), 95-122. doi:10.1002/rrq.258
|
|
2021-12-23 |
groep 6 en 7 basisonderwijs, tweetalige leerlingen
|
Begrijpend lezen
|
|
Resultaatverbeteringstoets College D
|
|
2020-10-26 |
6 vwo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Dalton Den Haag vwo
|
|
2020-10-26 |
vwo
|
|
|
Instructies leren schrijven
|
|
2021-11-21 |
VMBO 3-4
|
Taal leren gebruiken in contextrijke situaties
|
|
Resultaatsverbeteringstoets Stedelijk College Eindhoven mavo
|
|
2020-10-26 |
mavo 4
|
|
|