Resultaatverbeteringstoets Farelcollege Ridderkerk havo
|
|
2020-10-26 |
havo 5
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Etty Hillesum Lyceum
|
|
2020-10-26 |
5 havo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Dalton Den Haag vwo
|
|
2020-10-26 |
vwo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets College I vwo
|
|
2020-10-26 |
Vwo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets College H havo
|
|
2020-10-26 |
Havo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets College E
|
|
2020-10-26 |
havo 5
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets College D
|
|
2020-10-26 |
6 vwo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets College C vwo
|
|
2020-10-26 |
vwo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets College B havo
|
|
2020-10-26 |
H5
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Candea College vwo
|
|
2020-10-26 |
Vwo 6
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Bonifatiuscollege vwo
|
|
2020-10-26 |
vwo 6
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Amadeus Lyceum Vleuten havo
|
|
2020-10-26 |
havo
|
|
|
Resultaatverbeteringstoets Adelbert College Wassenaar havo
|
|
2020-10-26 |
5 havo
|
|
|
Resultaatsverbeteringstoets Stedelijk College Eindhoven mavo
|
|
2020-10-26 |
mavo 4
|
|
|
Resultaatsverbeteringstoets Kandinskycollege Nijmegen vwo
|
|
2020-10-26 |
VWO
|
|
|
Resultaatsverbeteringstoets Groen van Prinstererlyceum vwo
|
|
2020-10-26 |
VWO 6
|
|
|
Resultaatsverbeteringstoets Greijdanus College havo
|
|
2020-10-26 |
Havo
|
|
|
Resultaatsverbeteringstoets Christelijk College Groevenbeek vmbo
|
|
2020-10-26 |
Vmbo-tl
|
|
|
Het nut van gecombineerd lees- en schrijfonderwijs
-
Graham, S., Liu, X., Aitken, A., Bartlett, B., Harris, K. R., & Holzapfel, J. (2018). Effectiveness of literacy programs balancing reading and writing instruction: A meta-analysis. Reading Research Quarterly, 53(3), 279-304
|
|
2021-12-23 |
basisonderwijs, voortgezet onderwijs
|
Begrijpend lezen
|
|
Het bevorderen van schooltaal en begrijpend lezen bij tweetalige leerlingen
-
Proctor, C.P., Silverman, R.D., Harring, J.R., Love Jones, R. & Hartranft, A.M. (2019). Teaching bilingual learners: Effects of a language-based reading intervention on academic language and reading comprehension in grades 4 and 5. Reading Research Quarterly, 55(1), 95-122. doi:10.1002/rrq.258
|
|
2021-12-23 |
groep 6 en 7 basisonderwijs, tweetalige leerlingen
|
Begrijpend lezen
|
|
Hoe goed zijn 12-16-jarigen in het beoordelen of webteksten geschikt zijn voor een schoolopdracht?
-
Macedo-Rouet, M., Potocki, A., Scharrer, L., Ros, C., Stadtler, M., Salmerón, L., & Rouet, J.-F. (2019). How good Is this page? Benefits and limits of prompting on adolescents’ evaluation of web information quality. Reading Research Quarterly, 54(3), 299-321. doi:10.1002/rrq.241
|
|
2021-12-23 |
bovenbouw basisonderwijs, voortgezet onderwijs, adolescenten
|
Begrijpend lezen
|
|
Modeling onder de loep, op zoek naar effectieve ingrediënten
|
|
2021-12-23 |
basisonderwijs, voortgezet onderwijs, leraren en lerarenopleiders
|
Begrijpend lezen
|
|
Het belang van ondersteuning voor Tekstbegrip
-
Lupo, S.M., Tortorelli, L., Invernizzi, M., Ryoo, J.H. & Strong, J.Z. (2019). An Exploration of Text Difficulty and Knowledge Support on Adolescents’ Comprehension. Reading Research Quarterly, 54(4), 457-479. doi:10.1002/rrq.247
|
|
2021-12-23 |
high school, 14-15-jarigen
|
Begrijpend lezen
|
|
Resultaatverbeteringstoets Lyceum Oudehoven vwo
|
|
2020-10-26 |
vwo 6
|
Gedocumenteerde schrijfopdracht
|
|
Literatuur leren lezen in dialoog. Lessen geïnspireerd op het werk van Tanja Janssen
-
Anouk ten Peze & Anne Toorenaar, Les bij een gedicht van Ingmar heytze; Winter, en Maarten Biesheuvel; Brommer op zee (film en verhaal)
-
Biografische schets in dialoog; Tanja janssen ten voeten uit
-
Carla van Boxtel & Jannet van Drie, Les bij Astrid Sy: Noem geen namen (twee fragmenten)
-
Chelsea O'Brien, Les bij Catullus 85
-
Daphne van Weijen, Chelsea O'Brien & Gert Rijlaarsdam: Bibliografie Tanja Janssen
-
Edith Alkema, Les bij Rob Buiter: Huidskleur
-
Frank Hakemulder, Les bij Katherine Mansfield: Something childish but very natural
-
Frank van Dixhoorn
-
Gert Rijlaarsdam, Les bij Mensje van Keulen: De Spiegel
-
Helen Lehndorf & Irene Pieper, Lesson for Sasa Stanisic: Die Fabrik
-
Helge Bonset, Les bij Helge Bonset: Nijlpaard op Loosdrecht?
-
Joop van der Kuil, Les bij A.H.J. Dautzenberg: Op excursie
-
Lieke Holdinga, Les bij Hanna Bervoets: De doos
-
Liselore van Ockenburg, Les bij pratenoverromanfragmenten.nl
-
Literatuur leren lezen in dialoog (hele boek)
-
Marloes Schrijvers & Gert Rijlaarsdam, Theoretische Verantwoording
-
Marloes Schrijvers, Thematisch-dialogisch literatuuronderwijs in stappen
-
Marrit van de Guchte, Les bij Wolfgang Borchert, Draussen vor der Tuer
-
Martijn Koek, Les bij Anton Tsjechov: Een grap
-
Martine Braaksma, Les bij Maarten Biesheuvel: Brommer op zee
-
Paul de Maat, Les bij Jonne Kramer: Dop
-
Phuong Nam T. Nguyen, Lesson for Ho Anh Thai: The Vegetarian Street Dogs
-
Suzanne Adema & Suzanne Luger, Les bij Cicero: Verhaal van Damocles
-
Voorwoord
|
|
2022-04-14 |
Bovenbouw p.o. tot bovenbouw v.o.
|
Literatuuronderwijs
|
|