Zo Kan het Ook. Taal in Jouw Toekomst.
Hoe taalvaardigheid je helpt bij studie en werk
|
|
2025-05-04 |
vmbo b/k leerjaar 3 en 4
|
|
|
Zo Kan het Ook: Theaterteksten & theater bespreken.
|
|
2025-04-29 |
klas 1/2 vmbo-havo-vwo
|
|
|
Zo Kan het Ook. Toneeldialogen met (deels) weinig woorden. Toneeldialogen lezen en schrijven om inzicht in het effect van taalgebruik te krijgen.
|
|
2025-04-29 |
klas 1/2 vmbo-havo-vwo
|
|
|
Zo Kan het Ook. Lesontwerp voorbereiden groepsmondeling literatuur 5H en 6V
|
|
2025-04-24 |
5h/6V
|
|
|
Zo Kan het Ook. Inzicht in framing door rolwisseling van taalgebruiker naar
taal beschouwer
|
|
2025-04-16 |
4 havo en 5 vwo
|
|
|
Zo Kan het Ook: Het mini-essay
|
|
2025-04-11 |
Klas 5/6 havo-vwo
|
|
|
Zo Kan het Ook: Generalisaties op basis van de literaire canon formuleren en onderzoeken
|
|
2025-04-11 |
havo, vwo, 4, 5, 6
|
|
|
Zo Kan het Ook: Project taalkundige beschouwing: integratie van vaardigheden en taalkundige vakinhoud in de lessen Nederlands
|
|
2025-04-10 |
vwo 5 (of in aangepaste vorm havo/vwo 4)
|
|
|
Zo Kan het Ook: Parkwachters - de stellingachtbaan
|
|
2025-04-10 |
havo 3
|
|
|
Teaching the universe of discourse
|
|
2024-12-21 |
vakdidatici
|
|
|
Formatief eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 1: Verantwoording.
|
|
2024-12-21 |
|
|
|
Formatief eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 2: Belang, Leerplanruimte en Scholingsbehoefte voor vmbo, basisberoepsgerichte leerweg
|
|
2024-12-21 |
|
|
|
Formatief eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 3: Belang, Leerplanruimte en Scholingsbehoefte voor vmbo, kaderberoepsgerichte leerweg
|
|
2024-12-21 |
|
|
|
Formatief Eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 4: Belang, Leerplanruimte en Scholingsbehoefte voor vmbo, gemengde en theoretische leerweg.
|
|
2024-12-21 |
|
|
|
Formatief eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 5: Belang, Leerplanruimte en Scholingsbehoefte voor havo.
|
|
2024-12-21 |
|
|
|
Formatief eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 6: Belang, Leerplanruimte en Scholingsbehoefte voor vwo.
|
|
2024-12-21 |
|
|
|
Formatief eindtermenpeilingsonderzoek van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands. Deel 7: Hoe zien docenten de samenhang in een leerplanvoorstel?
|
|
2024-12-21 |
|
|
|
Begrijpen en begrepen worden. De essentie van het leerplan taal
|
|
2024-02-06 |
|
|
|
Sprachtheorie: Die Darstellungsfunktion der Sprache
|
|
2023-11-29 |
|
|
|
Wat mot die goser van me? Tekstanalyse als middel tot informatiedetectie en manipulatieresitentie
|
|
2023-11-26 |
|
|
|
Basisvorming Nederlands
|
|
2023-03-14 |
vakdidactici, leraren Nederlands
|
|
|
Teaching the universe of discourse
|
|
2022-11-14 |
vakdidactici, leraren Nederlands
|
|
|
Literatuur leren lezen in dialoog: lezersvragen als hulpmiddel bij het leren interpreteren van korte verhalen
|
|
2022-04-15 |
alle onderwijsniveaus
|
|
|
Kwesties of bevindingen RV toetsen Nederlands 2020
|
|
2020-10-30 |
|
|
|
Nominaties beste Rv-toets Nederlands 2020
|
|
2020-10-30 |
|
|
|